10 cech dobrego tekstu, który ma przyciągać zainteresowanie klientów

10 cech dobrego tekstu

10 cech dobrego tekstuTreści zamieszczane w sieci mają przyciągać zainteresowanie potencjalnego odbiorcy, co z kolei może skutkować wywołaniem potrzeby zakupowej. To cel tych, dla których naturalne teksty o charakterze informacyjnym mają kolosalne znaczenie, jeśli pod uwagę weźmiemy realizowaną kampanię SEO. Aby tekst spełniał swoje zadanie, musi być stworzony zgodnie z konkretnymi wytycznymi. Jeśli i Ty chcesz zachęcać potencjalnych klientów do zainteresowania się produktem bądź usługą za pomocą treści w internecie, podpowiadamy, jak je tworzyć.

1. Chwytliwy tytuł

Ważne jest pierwsze wrażenie i dokładnie taka sama zasada dotyczy tworzenia dobrych tekstów. Czytelnik zainteresuje się treścią artykułu tylko wtedy, gdy spodoba mu się i zaciekawi go sam tytuł. Warto tytułować treści pytaniem, na które odpowiedź znajduje się w tekście. Niedopowiedzenie wzbudza przecież ciekawość. Tytuł nie może być też zbyt długi, powinien mieć prostą formę i być zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy.

2. Tekst skierowany do czytelnika

Doświadczony copywriter zatrudniony w agencji copywritingowej wie, że najlepsze teksty kierowane są per „Ty”. Warto zwracać się do czytelnika bezpośrednio, ponieważ taki zabieg wywołuje zaangażowanie.

3. Odpowiednia czcionka

Dobry tekst czyta się łatwo i przyjemnie, nie może męczyć czytelnika. Czcionka musi być wyraźna, warto wybierać tę najbardziej popularną i o standardowej wielkości.

4. Właściwa długość tekstu

Agencje copywritingowe potwierdzają, że najlepszy np. tekst blogowy ma nie mniej niż 2 000 – 3 000 znaków ze spacją i tej zasady należy się trzymać. Okazuje się, że treść nie może być zbyt długa, a najważniejsze informacje muszą znaleźć się już w pierwszych akapitach oraz na samym końcu. Zbyt długi tekst nie spotka się z zainteresowaniem potencjalnych odbiorców. Przeczytanie treści nie może zająć więcej niż kilka minut.

5. Podział na akapity

Artykuł będzie bardziej przejrzysty, jeśli zostanie podzielony na kilka części. Ma to również znaczenie dla samego pozycjonowania.

6. Zachęcające śródtytuły

Tekst nie może być zlepkiem treści. Informowanie w śródtytułach, o czym będzie kolejna część artykułu to zabieg stosowany już powszechnie.

7. Wyróżniające wypunktowania

Wypunktowania czy innego rodzaju wyróżnienia treści wpływają na zwiększenie jej jakości. Co więcej, zaznaczenie poszczególnych elementów wpływa na lepsze zapamiętanie ważnych informacji. Sprawia też, że treść jest łatwiej przyswajalna. Kluczowe dane jest też o wiele łatwiej znaleźć w razie potrzeby.

8. Zwięzłość i prostota zdań

Tekst ma być merytoryczny. Okazuje się, że ten najlepszy jest treścią o krótkich zdaniach – takie czyta się lepiej i są łatwiej zapamiętywane. Warto pisać prostym językiem, by nawet laik w danej tematyce bez problemu zrozumiał przekaz.

9. Treść, która informuje

Wartościowy artykuł to nie reklama, która ma wpływać na emocje, ale treść dająca konkretne informacje. Czytelnik, który zdobędzie nową wiedzę czy znajdzie odpowiedź na nurtujące pytania, o wiele bardziej doceni autora. Teksty informacyjne uznawane są za te lepsze jakościowo.

10. Zdjęcia dla urozmaicenia

Artykuł nie może być nudny, ma zaciekawiać czytelnika. Świetnym zabiegiem jest więc dodanie grafiki, która urozmaici treść. Wszystkie zdjęcia mają oczywiście nawiązywać do tematyki ujętej w tekście.