8 najczęstszych błędów copywritera

8 najczęstszych błędów copywritera

Może się wydawać, że bycie copywriterem to bardzo łatwe zajęcie – każdy przecież potrafi pisać na jakiś temat. Jednak, jak się okazuje, wcale nie jest to takie proste. Copywriterzy popełniają mnóstwo błędów, o których nawet nie zdają sobie sprawy.

Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem wytycznych do zadania

Niestety, jest to bardzo powszechne zjawisko wśród copywriterów. Nie tylko tych początkujących, ale i bardziej już doświadczonych. Złe zrozumienie zadania, niedokładne czytanie poleceń oraz niestosowanie się do wytycznych klienta.

Brak komunikacji z klientem

Unikanie kontaktu z klientem w celu doprecyzowania tematu oraz wyjaśnienia zagadnień. Copywriterzy nie dopytują klienta, czego konkretnie oczekuje on od tekstu, kto ma być grupą docelową, jaki ma być cel i zamysł pracy.

Brak poszerzania swojej wiedzy i umiejętności

Nie zawsze zdarza się tak, że copywriter pisze tekst o tematyce mu znajomej. Wtedy zamiast zaznajomić się z daną dziedziną, bardzo często pisze on po prostu nie na temat. Nie poszerza swojej wiedzy w danej dziedzinie, a także nie wyszukuje informacji. Ponadto nie doskonali swojego warsztatu pod względem stylistycznym, jak również językowym.

Nieformatowanie tekstu i nieużywanie słów kluczowych

Pisane teksty bywają za długie, nie zawierają akapitów albo też są zbyt obszerne. Nie są stosowane śródtytuły, nagłówki, wypunktowania, a nawet nie wyróżnia się tekstu poprzez jego pogrubienie. Ponadto nie występują w nich słowa kluczowe albo są źle rozmieszczone, bądź są używane za często.

Popełnianie błędów językowych

Wydawałoby się, że takie błędy nie powinny się zdarzać, a jednak występują. Od błędów gramatycznych, stylistycznych po ortograficzne czy interpunkcyjne.

Brak oryginalności tekstów

Teksty bywają powielane czy nawet kopiowane z istniejących już artykułów. Pisane są bez pomysłu, często ich treść jest niedopasowana do tematu. Nie są dostosowane do grupy docelowej. Brakuje im unikatowości i przede wszystkim oryginalności.

Brak samokrytyki

Częstym zjawiskiem jest nieczytanie stworzonego tekstu. Bezpośrednio po napisaniu wysyłane są one od razu do klientów, co nie pozwala na wyłapanie ewentualnych błędów oraz naniesienie drobnych poprawek.

Złe zarządzanie swoim czasem

Copywriterzy potrafią zasypać się zleceniami, ponieważ podejmują się zbyt dużej ilości pracy. Stają się nieterminowi. Nie wywiązują się z powierzonych zadań, a ich teksty tracą wtedy na jakości, bo są tworzone na ilość, a nie na jakość.

Wszystkie te zaniedbania wpływają negatywnie na pracę copywriterów. Prowadzą do tego, że teksty są odrzucane bądź kilkakrotnie poprawiane, co sprawia, że obie strony zniechęcają się do współpracy i tracą swój czas. Dlatego idealnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji copywriterskiej, która ze starannością zadba o to, aby tworzone przez ich doświadczonych copywriterów teksty były oryginalne i spełniały wszelkie oczekiwania klientów.