Dlaczego nie warto kopiować treści z innych stron internetowych?

Niezależnie od tego, czy prowadzimy sklep internetowy, bloga, stronę internetową firmy czy profile w mediach społecznościowych, to zawsze potrzebujemy odpowiednich treści, które będą się tam znajdowały. Czy to w celach opisowych, informatycznych czy sprzedażowych, po prostu zawsze są potrzebne. Często ta kwestia bywa problematyczna, bowiem nie każdy potrafi stworzyć wartościowe teksty. Skąd więc je pozyskać?

Powszechne zjawisko kopiowania tekstów z innych stron internetowych

Bardzo często, idąc na łatwiznę, po prostu kopiujemy potrzebne nam treści z innych dostępnych stron internetowych. Wyszukujemy podobnych tekstów w internecie, nie tylko nie zwracając przy tym uwagi, że jest to czyjeś dzieło, ale nawet nie czytając całej kopiowanej treści. Nie sprawdzamy, czy dany tekst ma jakiś sens oraz, czy jest poprawny pod kątem błędów językowych. Nie analizujemy czy przekazuje on prawdziwe informacje ani czy jest napisany atrakcyjnie. Nie przyjmuje, że tracimy na oryginalności, bo będziemy mieć taki sam tekst jak ktoś inny. Nawet jeśli naniesiemy na nim minimalne poprawki, to nie mamy gwarancji, że całość będzie tworzyła wartościowy tekst. Nie myślimy o tym, że czytelnikowi może się wydawać, że jest to tekst, który widział już na jakiejś innej stronie.

Negatywne skutki kopiowania treści z innych stron internetowych

Powielając treści z innych stron internetowych, musimy liczyć się z tym, że przede wszystkim tracimy na unikatowości i oryginalności. Czytelnik, który miał być naszym przyszłym klientem, widząc znajomy mu tekst, szybko od nas ucieknie szukać czegoś wartościowego. Mało tego, przecież możemy mieć przez to kłopoty. Możemy być posądzeni o kradzież, bowiem kopiując teksty z innych stron internetowych, łamiemy prawa autorskie, a to podlega już przepisom prawnym i może zakończyć się w sądzie. Ponadto, kopiowanie treści wpływa także negatywnie na pozycjonowanie naszej strony. Możemy być ukarani nałożeniem filtru, będącym blokadą na określone powielanie treści, bądź co gorsze, nasza strona może zostać po prostu zablokowana w wyszukiwarkach. Przez używanie powtórzeń nastąpić może widoczny spadek pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarce, a przywrócenie pierwotnego miejsca w rankingach wyszukiwania będzie potem czasochłonnym procesem.

W jaki sposób unikać powtarzalności treści?

Warto więc zrezygnować z bezmyślnego kopiowania tekstów z innych stron internetowych. Najprostszym sposobem na uniknięcie wszystkich negatywnych skutków powtarzalności treści w internecie, jest skorzystanie z usług agencji copywritingowej. Zlecając zadanie takiej agencji, mamy pewność, że dany tekst będzie oryginalny i przede wszystkim niepowtarzalny. Jego treść będzie dokładnie przemyślana i skomponowana. Nie trzeba martwić się, że ktoś posądzi nas o skopiowanie tekstu. W agencji profesjonalni copywriterzy zadbają o to, aby każdy tworzony tekst był potraktowany indywidualnie, przekazana zostanie w nim wartość merytoryczna, a także będzie wzbudzać zainteresowanie czytelnika.