Internet jest zbudowany z treści. W formie wideo czy dźwięku także, jednak głównym medium nadal pozostaje tekst. Można nie zdawać sobie sprawy, jak ważny jest w budowaniu swojej marki i jej pozycji w sieci oraz poza nią. A jest bardzo ważny. Dowiedz się więcej o sile treści w marketingu i co może ci dać agencja copywritingowa.
Czym jest marketing treści
Potencjalni klienci poszukują materiałów wartych swojej uwagi. W pewnym momencie stało się jasne, że oferowanie tego rodzaju treści w internecie może pomóc w promowaniu marki. W taki sposób narodził się content marketing, który w naszym ojczystym języku nazywa się marketingiem treści. Nazwa mówi sama za siebie. Ten rodzaj działań marketingowych polega na tworzeniu atrakcyjnych treści i rozpowszechnianiu ich w internecie.
Tworzenie atrakcyjnych treści dla swoich potencjalnych klientów może poskutkować:
- zbudowaniem przez markę wizerunku eksperta w branży,
- podnieść rozpoznawalność marki i świadomość o niej wśród klientów,
- poprawą wyników sprzedażowych,
- stworzeniem długotrwałej relacji z klientami.
Marketing treści to tworzenie wartości dodanej dla klientów oprócz samej usługi. Dzięki temu odbiorcy nie postrzegają firmy jak jedynie kontrahenta oferującego swoje usługi, ale także specjalistów, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą i służą kompetencjami.
Na content marketing także Google spogląda łaskawym okiem. Wszystko za sprawą algorytmu wprowadzonego w 2011 roku. Google Panda – bo tak się nazywa – zwraca uwagę na wartościowe treści, które są unikalne i mogą być przydatne dla użytkowników odwiedzających stronę. Dlatego na wysokiej pozycje w Google mogą liczyć witryny, które:
- są bogate w ciekawe, aktualne i odpowiadające danej branży treści,
- zachowują regularność publikacji (co najmniej 2-3 razy w miesiącu),
- zamieszczają treści przygotowane dla odbiorców, a nie pod kątem robotów wyszukiwarek.
Wraz z wprowadzeniem tego algorytmu skończyły się czasy wciskania na siłę fraz kluczowych i kopiowania treści na każdą możliwą stronę. Według Google, Internet powinien być dla użytkowników. I konsekwentnie kontynuuje tę politykę od 2011 roku.
Kto zajmuje się marketingiem treści
Pisania każdy uczy się w podstawówce. Jednak żeby pisać dobrze, a co więcej: skutecznie, trzeba mieć odpowiednią wiedzę i umiejętności. Tworzeniem treści do internetu zajmują się copywriterzy, którzy potrafią tworzyć teksty poczytne, bogate w treść i przyjazne dla robotów wyszukiwarek internetowych.
Na rynku można znaleźć tak samo freelancerów, którzy pracują na własny rachunek, jak i większe agencje copywritingowe. Równie dobrze można zatrudnić copywritera na stałe w firmie. Jednak zamiast jednej osoby najlepiej sprawdza się cały zespół. Właśnie dlatego korzystanie z usług agencji copywritingowej jest optymalne. W ten sposób można otrzymać usługę wykonaną profesjonalnie i dokładnie. Dzięki temu można mieć pewność, że przygotowane treści będą wysokiej jakości, dokładnie sprawdzone pod kątem błędów i przygotowane zgodnie z terminem.