Każda strona internetowa posiada jakieś treści, artykuły, informacje handlowe itp. Nie zawsze są one atrakcyjne. Często pisane są sztywnym językiem, bez ładu, a na dodatek występują w nich błędy. Widząc taką stronę, czytelnik nie zwróci na nią żadnej uwagi. Liczba odwiedzin będzie bardzo niska, a aktywności zapewne zerowe. Rozwiązaniem tych problemów jest SEO copywriting, czyli odpowiedni sposób pisania tekstów na stronę, pod kątem wspomagania jej widoczności w wyszukiwarce internetowej.
Najważniejsze zasady skutecznego pozycjonowania dzięki copywritingowi
Pisząc tekst, trzeba przede wszystkim pamiętać o jego odpowiedniej strukturze. Należy stworzyć przyciągający tytuł i równie interesujący tak zwany description – czyli krótki opis tego, czego dotyczy dana strona lub artykuł. To właśnie tytuł (nagłówek) i jego opis, są w głównej mierze odpowiedzialne za to, czy czytelnik zainteresuje się i czy będzie chciał zapoznać się z całą treścią. Kolejną ważną kwestią jest stosowanie właściwych i przy tym popularnych słów kluczowych, czyli fraz, które są najczęściej wyszukiwane w internecie. Muszą one stanowić naturalną całość z pozostałą treścią. Nie mogą być nadużywane, ani też pomijane. Polecane jest używanie odmian fraz czy nawet ich synonimów, gdyż algorytmy wyszukiwarek internetowych rozpoznają odmienione frazy kluczowe. Nie można zapominać tutaj także o unikatowości tekstu, czyli nie powielaniu treści z innych stron. Jest to bardzo ważne, ponieważ powtórzenia sprawiają, że nasza strona traci swoją pozycję w wyszukiwarce, przez co spada jej ilość odwiedzin.
Stosowanie urozmaiceń, czyli kwestie wizualne SEO copywritingu
Oprócz kluczowych zasad skutecznego pozycjonowania, istnieje jeszcze wiele urozmaiceń tekstu, dzięki którym można przyciągnąć uwagę odbiorców. Jednym z nich są linkowania, dzięki którym czytelnik w przypadku zainteresowania daną treścią, będzie mógł uzyskać więcej informacji pod danym linkiem. Kolejnym sposobem jest stosowanie pogrubień, podkreśleń, wyliczeń czy też wypunktowań. Dzięki nim tekst będzie atrakcyjniejszy. Ponadto, warto dodać jakąś ilustrację czy grafikę, oczywiście ściśle powiązaną z danym artykułem i nie zapominając o zastosowaniu odpowiednich do nich tytułów i opisów. Ważnym elementem jest także zadbanie o aktywność odbiorców, w postaci zachęcenia ich do dodawania opinii oraz komentarzy. Można to zrobić właśnie poprzez stosowanie różnych urozmaiceń, aby uzyskać większą uwagę czytelnika. Ważne jest to, że przy pozycjonowaniu nie ocenia się tylko samej treści, ale także jej aktywność (oddziaływanie). Warto więc, zadbać o takie teksty, które angażują do działania.
Odpowiednie pozycjonowanie strony to tak naprawdę złożony temat i nie każdy może sobie z tym poradzić. Dlatego warto zlecić zadania do agencji copywritingowej. Profesjonalni i przede wszystkim doświadczeni w danej dziedzinie copywriterzy zadbają o skuteczne pozycjonowanie strony, zachowując przy tym wszelkie zasady optymalizacji treści pod SEO. Podstawą ich działania jest wysoka jakość i unikatowość tworzonych tekstów.