Rodzaje copywritingu

Rodzaje copywritingu

Copywriting polega na pisaniu teksów marketingowych, blogowych lub sloganów reklamowych. Teksty muszą, a przynajmniej powinny być kreatywne i wyróżniać się unikalną treścią. Najprościej rzecz ujmując, copywriter tworzy treści, które mają zachęcić użytkownika do zakupu. Zamawiający mają odmienne oczekiwania i potrzebują różnych tekstów, które dzielą się na poszczególne kategorie. Czym dokładnie się różnią? Informacje przedstawione poniżej przedstawią informacje na temat poszczególnych tekstów.

Copywriting SEO

SEO jest skrótem od SEARCH ENGINE OPTYMIZATION, czyli jest próbą osiągnięcia możliwie najwyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych przez konkretny serwis. Dzięki temu więcej osób będzie mogło zobaczyć stronę, a to zwiększa potencjalne szanse na zysk. Warto poznać zasady mówiące jak pozycjonować stronę dzięki copywritingowi.

Ghostwriting

Ghostwriting jest bardzo powszechny na polskim rynku i ma się coraz lepiej. Wiele osób woli zatrudnić autora- widmo niż samodzielnie pisać konkretne teksty. Zasady współpracy są bardzo proste- ghostwriter przyjmuje zlecenie, pisze tekst, a później przekazuje go zamawiającemu i zrzeka się automatycznie praw autorskich.

Teksty na blog i stronę WWW

Teksty blogowe charakteryzują się ogromnym zróżnicowaniem i mogą przybierać różne formy. Najczęściej są to felietony, sprawozdania, satyry, artykuły sponsorowane czy artykuły publicystyczne. Skuteczne teksty są w stanie przyciągnąć wielu zainteresowanych. Istotny jest podział na akapity, nagłówki oraz skomponowanie treści w taki sposób, by była przyjemna w odbiorze. O ile teksty na blog mogą przybrać luźniejszą formę, to te na stronę WWW powinny być pisane przede wszystkim językiem korzyści, gdyż są treściami reklamowymi. W jednym i drugim przypadku ważne jest, aby dostosować język do potencjalnych odbiorców.

Teksty SEO zapleczowe

Teksty zapleczowe mają prostą treść, która jest dobrze przedstawiona. Muszą być one nasycone frazami kluczowymi, ale w taki sposób by treść prezentowała się naturalnie. Teksty powinny być atrakcyjne i zachęcać odbiorę do kliknięcia w link odsyłający.

Precle

Precle to nic innego jak strony, na których umieszcza się różne treści. Ich jakość nie jest najwyższa, skupiają się głównie na słowach kluczowych i linkach docelowych. Pisane są najczęściej pod roboty Google. Precle pozycjonują stronę i pozyskują linki z internetu. Pomimo słabszej jakości, ważne jest by miały odpowiednią długość z zachowaniem zasad pisowni.

Opisy produktów

Oczywiście tekstów pisanych przez copywriterów może być znacznie więcej, ale te wyżej wymienione występują najczęściej. Wspólną cechą wszystkich tekstów jest konieczność poprawności językowej. Poprawność oraz wiarygodność merytoryczna to konieczność, bez względu na rodzaj pisanego tekstu.

Opisy produktów mają przedstawić cechy produkty i często wspomóc również działania SEO. Tworzenie takich treści przy odpowiedniej ilości materiału jest stosunkowo proste. Opisy powinny zawierać informacje o najważniejszych cechach produktu oraz korzyści płynące z jego zakupu. Przy opisach produktów możemy wyróżnić tak zwany landing page, czyli strony lądowania. Skupiają się one wyłącznie na sprzedaży wybranego produktu.