Nie ma wątpliwości, że Internet jest bogatym źródłem wiedzy. Treści zamieszczane na stronach mają dawać rzetelne informacje czytelnikowi. Nie tak dawno sieć przeżyła prawdziwą rewolucję, zgodnie z którą, dzisiaj liczy się nie ilość artykułów, ale jakość, jeśli tylko podmiot chcący zdobywać potencjalnych klientów właśnie w sieci, stawia na pozycjonowanie własnej strony www. Jednym z rodzajów tekstów, jakie są najczęściej wykorzystywane w ramach skutecznej kampanii SEO, są teksty zapleczowe. Kompendium wiedzy w ich zakresie znajdziecie w poniższym artykule.
Czym są teksty zapleczowe?
Zgodnie z definicją, teksty zapleczowe są jednym z elementów skutecznego pozycjonowania strony www w wyszukiwarkach internetowych. Dzisiaj sami specjaliści SEO potwierdzają, jak ważne znaczenie dla realizacji zadań pozycjonera mają tzw. zapleczówki. Są tekstami pośrednimi, gdzieś między „preclami” słabej jakości a tekstami eksperckimi, blogowymi. Najczęściej mają charakter poradnikowy i służą rzeczywistemu dostarczaniu informacji. Ich cechą priorytetową jest nasycenie frazami kluczowymi, które mają znaczenie dla uzyskania odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce internetowej.
Teksty SEO tworzone pod tematyczne zaplecza tworzone są najczęściej przez doświadczonych copywriterów. Wszystko dlatego, że mają mieć jak najbardziej naturalny, rzeczowy charakter, nawet jeśli ujmują wielokrotność rozmaitych słów kluczowych. Do tego mają stanowić wiarygodne i wartościowe źródło informacji z danego zakresu, a sama ich forma musi być wolna od błędów nie tylko merytorycznych, ale też ortograficznych i stylistycznych.
Jak pisać teksty zapleczowe?
Najczęściej pisaniem tekstów zapleczowych zajmują się agencje copywritingowe i to właśnie do nich należy się zwracać w celu stworzenia obfitych treści. Wszystko dlatego, że skuteczność pozycjonowania przy ich zastosowaniu uzyskuje się m.in. ilością publikacji takich tekstów (czasami nawet kilkaset tysięcy znaków na jeden temat), z czym mógłby mieć problem sam właściciel na przykład sklepu internetowego. Należy też wiedzieć, jak takie teksty pisać, aby na przykład nie kopiować takich treści z internetu. Okazuje się, że tworzenie treści zapleczowych nie jest wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać. Każdy artykuł musi charakteryzować się konkretnymi cechami.
Dobry tekst zapleczowy musi spełniać szereg wymagań, takich jak:
- artykuł ma zawierać odpowiednio dopasowane frazy kluczowe,
- tekst ma charakteryzować się rzetelnością i dobrą jakością pod względem tematyki,
- treść musi być przejrzysta, o prostej i zrozumiałej formie,
- tzw. zapleczówka ma być merytoryczną odpowiedzią na szukane zagadnienia i wsparciem dla całościowej strategii pozycjonowania,
- teksty SEO mają być konstruowane w odpowiedniej formie, z chwytliwym nagłówkiem, akapitami, śródtytułami, wypunktowaniem.
Teksty zapleczowe – podstawowe zalety
Dzisiaj nikt już nie wyobraża sobie realizowania kampanii pozycjonującej bez dobrych zaplecz z tekstami SEO. Okazuje się, że same teksty zapleczowe mają o wiele wyższą wartość niż tzw. precle. Fakt, że są nieco droższe, ale za to znacznie lepszej jakości. Tym samym, teksty zapleczowe są jednym z głównych elementów strategii SEO w ramach pozycjonowania w sieci.